[ ]
Intan Shazeera Zaki ♥







✿ Facebook
✹ Twitter
Wechat ID :intanshazeera
Instagram :intanshazeera
+
+

AL - FATIHAH buat pakcik tersayang ON 5 Dec 2011 AT 03:34
first sekali aku memohon kawan kawan yang melawat blog aku ni sedekah kan AL -FATIHAH buat pakcik aku yg baru sahaja menghembuskan nafas terakhir petang tadi 
terima kasih kerana sudi menyedekahkan AL FATIHAH buat beliau 

**************************************************************
aku bangun je tido tadi aku tengok facebook penuh dengan notii2 , pelik jugak kan ? ? usha fon dh teburai bawah kerusi , aku memang selalu on facebook aku xpenah tutup , 
subahanallah tekejut aku tengok notii and im sepupu aku dye cakap pakcik aku dh tak de :'(  YAALLAH 
hanya tuhan saje aku mule2 tak percaya , myb sepupu aku nak gurau2 kan ? 
tapi tetibe mama aku call nagis nagis ckp yang ayah su aku dh tak de , sape yg boleh tahan sebab ? aku rapat sngt dengan dye ?
aku penah cakap kat dye , kalau dye sehat nanti aku nak teman dye jual buger depan rumah tapi semue tinggal kenangan , tak sngake pulak 30 / 12 adelah hari terakhir aku jumpe dye tyme dye masih hidup , aku sempat bace kan  surah YASIN untuk dye , tak sangka itu bacaan terakhir dari aku :'( 
aku ingt lepas abes exam aku nak pegi jage dye , nak belikan dye bubur , nak suapkan dye makan , nak teman kan dye kat hospital , tapi xsampai hajat tu kan ?
mama aku paling kesian ambik cuti untuk jage pakcik aku tiap minggu dye g hospital bergilir dengan adik beradik yang lain untuk jage adik dye sorg tu :'(

ade satu hari pakcik aki ni tertengkin mama aku , mama aku terus ckp " aku tinggal kang nak ? jgn la garng2 sngt nati org xnk jage " sedih tyme tu , dye ambek tangan mama aku  dye ciom tapi terhalang dengan oxygen yg dye pakai , mama aku terus tunduk .
semalam hari last mama aku pegi tengok dye , sbb hari ni keje , mungkin sabtu ahad mngu ni pegi lagi , tapi ??
semalam mase kat rumah mama aku risau sngt snn adik ipar dye g china , takut apa2 jadi dekat pakcik aku ni 
susah dye tak de , mama aku ckp "mama risau la takut jadi apa2 dekat ayahsu" :'( 
tengok hari ni ? ya ALLAH 

aku org petame yg tengok dye kene tebok kat blakang sebab sesak nafas , sebelum dye kene tebuk dye xseteruk sekarang , lepas firstyme dye kene tebuk , sakit dye makin teruk , boleh di katakan nazak 
lepas dri tu mcm2 penyakit dtg , paru2 xberfungsi , sakit buah pinggang macam2 , tyme aku tengok dye kene tebuk tu menagis aku sbb dye pegang tangan aku sakit kene tebuk , dengan keadaan yg sedar , dye menagis , menjerit , aku ingt lg tyme tu first tyme aku nak pegi tengok dye , bawak bubur mcd nak suap dye makan :'(

aku ingt lg tyme pakcik dan makcik aku yg lain dtg nak tengok ayah su aku , dye org bace kan yassin , ayah su aku tnye DYE DH NAK MATI KE ? :'( pas2 dye tanye makcik aku sorh ni 
"SOBI SAKIT AKU NI BACAM ARUAH AYOH KAN ? " terserlah kesedihan pade wajah makcik aku :(

ayahsu intan mintak maaf ek sbb ade kekale intan marah2 ayah su begurau kasa2 ke ape ke , intan sentiase doakan ayahsu tenang di alam sana , semoga roh ayahsu diicucuri rahmat :'(



0 CHEONSA