[ ]
Intan Shazeera Zaki ♥







✿ Facebook
✹ Twitter
Wechat ID :intanshazeera
Instagram :intanshazeera
+
+

Lelaki seperti kamu ON 31 Jul 2012 AT 07:40
Assalamualaikum-blog header-bigger Pictures, Images and Photos

Lelaki seperti kamu tiada tolak bandingnya 
lelaki seperti kaku tiada pengantinya 
lelaki seperti kamu 1 dalam 1000 
nak aku ceritakan tentang seorang lelaki yang sangat menghargai cinta . 
lelaki itu adalah dia kekasih hati ku :')
dia seorang yang amat menghargai cinta dia , walaupun cinta dia berada jauh daripada dia , walaupun dia tak nampak cinta dia tapi dia still setia , percaya  dan sentiasa menyayangi cinta dia , adakah aku antara wanita yang bertuah sebab dapat dia , dulu masa muda muda fikiran pun tak matang lagi , kalau nak pakwe je misti nak yang hensem jeee , dah tak fikir mende lain dah .. kalau dapat yang hensem ni memanjang la dok bangge , tapi bila aku dah besar dah matang baru aku terfikir paras rupa ni sebenanye xde ape pon , xde nila pon , mungkin di mata orang dia hanya hensem bergaya tetapi pada mata hati kita ? tiada nilai paras rupa tu kan ?
macam apa yang aku dapat sekarang aku bersyukur aku bahagia disampaing dia , dia banyak mengajar aku apa itu erti kesetiaan , apa erti keikhlasan dan apa erti pengorbanan .
dia hadir seolah olah nak bagi tau aku yang tak semue lelaki jahat , dari dulu aku tak pernah jumpa lelaki sesempurna dia , sejak aku kenal dia baru aku rasa diri aku dihargai , disayangi , kadang kadang rasa macam mimpi , tapi itu lah kenyataannya .. 
macam mana aku cakap tadi kan paras rupa bukan apa yang aku nak sekarang , ya sekarang aku dapat si dia tak de la kacak atau hensem mane pon cukup sekadar sedap mata memandang , xde ape yang nak dibangakan dengan paras rupa yang dia ada , aku cume boleh berbangga dengan sifat yang dia ada sahaja , 
aku selalu fikir , aku ni adalah salah seorang perempuan yang bertuah ke ? ataupun cuma hanya nasib je .. ?
setiap apa yang dia lakukan aku tau mesti ade faedahnya dia , setiap apa yang dia larang misti ada kebaikanya . sejujurnya baru sekarang aku dapat rasa hangatnya percintaan yang aku ada sekarang ,, 
dari pada setiap kata kata yang keluar dari mulut dia aku dapat rasa yang dia sangat  sayangkan aku , 
dah nak dekat setahun dan kami barkawan tapi sekali pon tak pernah dia lupa kat aku .. 
ok misti korang tertanya tanya macam mana aku tau dia rindu aku kan ?
dia sanggip berkorban apa saja untung bahagiakan aku , aku tau hari hari dia hanya untuk gembirakan aku , sama la macam aku , , setiap hari tak pernah sekali pon aku terlepas dari mendengar suara dia , 
walau se bz mana pon dia , dia tetap akan call aku setiap kali pagi misit akan dapat msg dari dia , bila tengahari misti dia akan call tanya dah makan ke belom ? bila petang pon dia kan call dia akan tanya dah balik class ke ? setiap apa yang dia buat mesti dia akn bagi tau aku , dia selalu ingatkan aku supaya sentiasa berserah kepada yang maha esa dia atas sana ,,
setiap hari aku misti akan memanggung rindu yang melampau lampau dekat dia , selalu sanagt menagis sebab rindu dia , bila aku sedih aku dpaat rasa yang dia sentiasa ade dengan aku untuk bagi semangat , bila aku sakit aku dpaat rasa yang dia ada dengan aku untuk melawan segala penyakit yang aku hadapi .bagi aku dia cukup sempurna , tiada cacat cela nya dia sebagai sang pencinta yang sejati .
abang intan harap abang akan sentiasa ada disamping intan dan sentiasa setia dengan intan 
intan tau intan belom lagi jadi perempuan yang terbaik untuk abang tapi intan cuba :') 
intan harap kasih sayang abang pada intan tak pernah hilang , dalam masa yang sama kita pon boleh ubah mana yang patut diubah , cuma satu yang  intan harapkan semoga cinta kita direstui oleh kedua ibu bapa kita dan yang paling penting hubungan kita direstui oleh ALLAH SWT . 
bercintala dia atas paksi agama :) 
intan sayang abang :)


0 CHEONSA